Bloggportalen statistik

fredag 18 maj 2018

Produktionsstopp

Assistenten Don Felipes och mitt senaste projekt femtio kvadratmeter altandäck har drabbats av tillfälligt produktionsstopp. Don Felipe blev stucken av en geting och var eländig ett par dagar och går nu rundor förbi alla stickande insekter. Samtidigt fick jag världens praktinfluensa med hosta, snuva och allt som tillhör för att man skall kunna rubricera det som just PRAKTINFLUENSA. Förmodligen levererad från Stockholm av en god vän, som tycks ha något jäkla abonnemang på praktförkylningar och influensa. Tror aldrig jag sett honom utan röd näsa, snörvlande och nysande sprider han generöst rhinovirus, som jag fått stifta bekantskap med några gånger.
Jag har suttit i min poäng snutit mig, hostat och nyst. Don Felipe har legat bredvid suckat och sett väldigt bedrövad ut. Felipe är återställd och snart jag också, så under nästa vecka startar produktionen upp igen. 
Vi har trots vår tillfälligt indisponibla situation diskuterat genom konstruktionen och gjort små skisser för att få en så tilltalande arkitektonisk utformning som möjligt. Det handlar absolut inte om någon paranoid ingenjörskonst utan snarare om ett välplanerat bygge där vi skall visa framfötter och framtassar. Ett stort däck kräver mjuka former, spaljéer, naturligt anpassade trappor och steg för att ge det där lilla extra för att tilltala ögat och passa in i Gracielas trädgårdsanläggande.

ÓNils Mohlin 2018-05-18



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar