Bloggportalen statistik

måndag 21 maj 2018

Handla hammock på nätet är en fars

Min älskade fru önskade sig en hammock i födelsedagspresent. Naturligtvis skall hon ha en sådan tänker jag. Jag beställde en Hillerstorp Slöinge, tak och dynor i god tid för säker leverans till födelsedagen. Jag beställde via nätet, som så många gånger innan, snabbt, enkelt och levererat till dörren.
Den 17 så kommer DHL:s budbil som avtalat och lastar av två kollin. – ”Det saknas två”, säger stressad chaufför. ”Ja men då får du väl hämta dem” säger jag. ”Nä går inte, vi hittar inte dem” säger chauffören och piper iväg.
Jag ringer DHL som inte stort mer än bekräftar att dom blivit av med min leverans och lovar återkomma. Jag ringer Bygghemma, som beklagar strulet och lovar skynda på det hela. Jag får beskriva vad jag fått – ”Okej fyra ben, två stålrör, en toppbräda och dynorna.” ”Jaha då saknas taket, gungan och monteringssatsen, eller?” ”Jag har beställt en komplett fungerande hammock som jag betalt runt 4200 för och då vill jag förbaske mig ha det också, sedan vad som ingår i de olika kollina är helt ointressant för mig.
På födelsedagen den 19 får jag en ny avisering från DHL. Dom kommer på måndag den 21 mellan 10 och 12. Idag alltså den 21 ringer en man från DHL 11.55 och säger att dom inte hittar mina kollin, Han ber så mycket om ursäkt och lovar att återkomma. 12.10 ringer en dam från Bygghemma och undrar vilka kollin jag saknar och så fick jag åter igen beskriva vad jag fått och vad jag trodde saknades. Strax efter 13 ringer en dam från DHL och säger att mina kollin är skadade och har reklamerats. Jag ringer Bygghemma och en ung herre ber mig beskriva vad jag fått och vad jag saknar. – För helvete jag har beställt en komplett gunga och vilka kollin och delar som krävs för det har jag ingen aning om. Se till så att jag får vad jag betalt för.

Nils Mohlin
Arg kund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar