Bloggportalen statistik

tisdag 22 maj 2018

Gracielas byggprojekt

Det där med byggprojekt smittar av sig. Graciela har många andra projekt, men just byggprojekten har assistenten och jag haft ensamrätt på. Hela kvällen i går skissade hon och räknade och undrade ”Vad heter sådana där man stoppar i jorden?” ”Menar du jordankare?” ”Ja sådana som man kan fästa en pinne i!” 
Graciela fortsatte att skissa och beräkna. Don Felipe stod bredvid ungefär som om han undra ”Vad är det du håller på med?” Det undrade faktiskt jag också och frågade försiktigt mitt i alla beräkningarna. ”En tvättställning!” svarade Graciela. ”Ja men det finns ju färdiga att köpa” invände jag. ”Inte en sådan här!” Sa hon och rev pappret av blocket och gav mig ”Kan du fixa de här grejorna?” Jag tittade på listan och läste:
Tre pinnar.
Fyra jordankare.
Åtta konsoler.
Två stavpinnar rund. (Hon menar nog rundstav, tänkte jag).
Vit / transparent snöre plastsnöre.
Fyra skruvar.
Vit färg och pensel.
Tidåtgång cirka tre timmar + målning.
Don Felipe och jag skall fixa grejorna, men vi får nog räkna med att hjälpa till lite.
ÓNils Mohlin 2018-05-22




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar