Bloggportalen statistik

torsdag 1 mars 2018

Snöskottningsteknik och konsten att bli av med snön

Vi har under de sista dygnen fått mycket snö och då vill man bli av med den. Så det skottas till höger och vänster. Själv har jag en stor snöslunga som står i verkstaden, aldrig använd och frågan är om den ens kommer till nytta i år för den kräver ytor och svängrum. Den snö som vi har nu ligger i meterhöga drivor längs plank och husväggar, så det lär bli snöskyffeln som får användas. Vännerna mittemot har köpt en vettig snöslunga i storlek med en gräsklippare och röjde garageinfarten i ett nafs. Till mitt försvar vill jag påtala att vår slunga inhandlades när vi bodde utanför Uppsala och där var det gott om stora ytor.
Sedan skall man bli av med snön och det får man ju lägga i högar på sin tomt, såvitt man inte löser det som en annan granne, lägger all snö hos grannen bredvid. Storstadsfasoner sa min fru och jag instämmer, men dom fick ju rent och snöfritt hos sig.
Fy skäms!

Ó Nils Mohlin 2018-03-01


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar