Bloggportalen statistik

torsdag 1 mars 2018

Österlenvinter och promenad

Assistenten och jag har vanan att alltid gå minst två promenader per dag, helst tre. Det låter väldigt nyttigt och spänstigt, men som snart 74 årig kille som tränat i 55 år och det handlade om riktigt tuff träning, så känns promenaderna ibland lite mesiga. Men herregud var ålder har sin tjusning, busväder som vi har nu, så är jag från topp till tå invirad i allehanda värmande plagg. Känner mig ungefär som påpälsade småbarn som har svårt att hålla balansen och med armarna rakt ut stupar på första bästa driva. Jag kan hålla mig upprätt och assistenten och jag kämpar oss genom ovädret, trotsar drivbildning och yrande snö, vi skall ha vår promenad. Det är minus sex grader, men i vinden känns det snarare som minus femton. Assistenten Don Felipe gillar att busa på i snö, men tycker inte om vinden, så svarte Felipe som efter några minuter är helvit av snö, föredrar brasans värme.
Men promenera det skall vi!

Ó Nils Mohlin 2018-03-02




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar