Bloggportalen statistik

torsdag 14 september 2017

En helt vanlig fredag


Dagen inleds med regn, ett enkelt konstaterande. Det är ju, som om både assistenten och jag vant oss när vi med varliga steg undviker vattenpölars modd på vår dagliga morgonrunda. Assistenten Don Felipe undviker hindren med en slalomåkares eleganta färdighet. Mot öster kan vi iaktta uppklarnande himmel när vi går längs lerig stig. Meteorologer har lovat snällare väder under eftermiddagen, så assistenten och jag kan kanske avsluta säsongens sista projekt under dagen och helgen, med hjälp av lite sol.

Det är fredag – En speciell dag i veckan – Min älskade fru är ledig ett par dagar och det uppskattas lika mycket både av mig och Don Felipe.

Don Felipe har en mycket fin relation med sin matte, som han älskar villkorslöst. Hon har mjukare röst än jag och tillåter kanske lite mer och han myser verkligen när han rullar hop sig på hennes filt tryckt tätt intill henne. Men trots mattes närvaro är jag inte bortglömd, kommer och puffar på mig för en stunds lek, eller bara bli klappad. Lägger sin tass i min hand ungefär som ”Du vi är världens bästa kompisar”.

En underbar helg önskar assistenten Don Felipe och jag er

© Nils Mohlin 170915
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar